DetectarePlagiat.ro / Perceptia privind plagiatul

4. Comparatie intre raspunsurile date de catre studentii si profesorii din cadrul Departamentul de Calculatoare si Stiinta Sistemelor si Universitatea din Uppsala

Asa cum s-a mentionat, la sondajul realizat in randul studentilor din cadrul departamentului de Calculatoare si Stiinta Sistemelor au participat un numar de 47 de studenti si 24 cadre didactice in.

La studiul organizat la Universitatea din Uppsala, si-au dat concursul 239 studenti si 118 profesori din toate departamentele. Perceptia studentilor cat si a profesorilor din privind motivele pentru care se plagiaza este redata in tabelul

Conform datelor din tabelul 3.2 se poate observa ca 54% din profesorii din cadrul Departamentului de Calculatoare si Stiinta Sistemelor au mentionat faptul ca studentii nu au suficiente cunostinte legat de modul de exprimare stiintific.
In acelasi timp, 64.4% dintre profesorii Universitatii din Uppsala considera ca studentii plagiaza datorita lipsei timpului alocat pentru studiu.

In ceea ce priveste parerea studentilor din cadrul Departamentului de Calculatoare si Stiinta Sistemelor, 72% dintre acestia sunt de parere ca plagiatul este o solutie pentru lipsa modului de exprimare stiintific.
Spre deosebire de acesti, studentii Universitatii din Uppsala sunt de parere ca lipsa de timp (64.4%) cat si comoditatea (62.8%) sunt unele dintre cele mai comune motive pentru care se plagiaza.

Tabelul - Perceptia studentilor si profesorilor fata de plagiat
Motive pentru care studentii plagiaza /// DCSS Studenti ///DCSS Profesori ///Uppsala Studenti ///UppsalaProfesori
1 Studentul nu intelege ca studiul individual are ca scop gandirea logica si independenta/// 43.0%/// 46.0% ///25.5%/// 53.4%
2 Studentul are indoieli cu privire la abilitatile sale si se subestimeaza/// 32.0% ///25.0% ///48.5% ///49.2%
3 Studentul nu se poate exprima in cuvinte proprii gandirii sale ///33.0% ///33.0% ///51.5% ///47.5%
4 Studentul nu stie sa se exprime in mod academic ///72.0% ///54.0% ///43.1% ///57.6%
5 Modul de examinare nu este conceput bine ///4.0% ///17.0% ///13.0% ///4.2%
6 Cursurile au grad de dificultate prea inalt ///13.0% ///0.0% ///31.0% ///18.6%
7 Competitie intre grupele de studenti ///13.0% ///8.0% ///28.5% ///25.4%
8 Studentul crede ca plagiatul este util pentru obtinerea unor rezultate mai bune ///19.0% ///17.0% ///35.5%/// 40.7%
9 Studentul nu este motivat ///43.0% ///25.0% ///47.7% ///52.5%
10 Studentul nu este interesat de obiectul de studiu al cursului ///23.0% ///17.0% ///46.4% ///40.7%
11 Studentul vede plagiat o solutie simpla avand la dispozitie internetul/// 49.0%/// 33.0% ///56.9% ///61.9%
12 Lipsa de timp a studentului ///17.0% ///33.0% ///64.4% ///64.4%
13 Comoditatea studentului ///49.0% 33.0% ///62.8% ///56.8%///
*DCSS - Departamentul de Calculatoare si Stiinta Sistemelor

Raspunsurile studentilor si profesorilor in ceea ce priveste plagiatul

De asemenea, profesorii de la Universitatea din Uppsala (61.9%) au fost de parera ca plagiatul in randul studentilor este legat de faptul ca aceasta este "o modalitate usoara avan la dispozitie internetul", cumulat cu lipsa de timp deticata studiului individual (64.4%).

In aceeasi ordine de idei, profesorii din cadrul Departamentul de Calculatoare si Stiinta Sistemelor cred intr-o masura mai mare in utilizarea instrumentelor electronice de detectare a plagiatului.
Cu toate acestea, unii profesori din cadrul aceluiasi departament, au relevat riscul folosirii acestor instrumente, intrucat studentii ar putea descoperi modul de operare al "motoarelor" de detectare a plagiatului, iar acest lucru ar putea ingreuna foarte mult misiunea profesorilor. (Henriksson, 2008) subliniaza faptul ca profesorii trebuie sa recunoasca si alte instrumente de detectare a cazurilor de plagiat; ei trebuie sa aiba abilitati in depistarea acestora si in proiectarea procedurilor de evaluare.

Control Panel

Afla acum
inaintea profesorului tau
daca textul tau este
original sau plagiat!

Software AntiPlagiat.
Program GRATUIT de verificare si detectie a plagiatului.

Descarca Acum!