DetectarePlagiat.ro / Atitudinea fata de plagiat

2. Atitudinea fata de plagiat

In incercarea de a accepta ideea de plagiat si, eventual, a fi capabil sa-l descurajze, cercetatorii si-au propus sa inteleaga ce atitudini sunt in randul studentilor si cadrelor didactice fata de plagiat.

Impartasesc oare profesori si studenti din cadrul Departamentul de Calculatoare si Stiinta Sistemelor aceeasi opinie in ceea ce priveste si ce este plagiatul?

Comparatie intre studentii si profesorii din cadrul Departamentul de Calculatoare si Stiinta Sistemelor

Raspunsurile profesorilor si studentilor la intrebari au fost date in baza unui set de intrebari/situatii cu privire la cazurile de plagiat.

Rezultatele obtinute conform diagramelor arata ca atat studentii cat si profesorii impartasesc mai mult sau mai putin aceeasi opinie vis a vis de plagiat. La nivel individual se remarca o fluctuatie a raspunsurilor in ceea ce priveste parerea studentilor si profesorilor despre plagiat si non-plagiat, insa la nivel global, aceste distributii au fost similare.

Fluctuatiile la nivel individual pot da astfel unele indicii cu privire la nevoia de investitii in mai multe resurse. Un bun exemplu in acest sens il reprezinta investitia in invatamant si mai ales in procesul de predare, in initierea discutiilor si clarificarea incertitudinii in randul cadrelor didactice si a studentilor cu privire la ceea ce inseamna comportament acceptabil si inacceptabil.

Comparatie intre studentii non-europeni si studentii europeni
Bazat pe acelasi set de intrebari, s-au facut comparatii intre studentii europeni si non-europeni.

Urmarind datele comparative intre studentii non-europeni si studentii europeni cu privire la problematica plagiatului, se poate observa ca parerile acestora difera destul de mult conform raspunsurilor acestora.

Astfel, conform unor exemple, majoritatea studentilor europeni clasifica acestea ca fiind plagiat in timp ce majoritatea studentilor non-europeni nu catalogheaza ca plagiat aceleasi exemple. Raspunsurile la intrebari potrivit diagramelor 2.2., 2.3., 2.6. si 2.7. sunt cele mai reprezentative din acest punct de vedere.

In cazul intrebarilor 2.2. si 2.3., pe de-o parte, studentii europeni considera ca "a folosi lucrarile altcuiva ca si cum ar fi proprii" reprezinta in primul rand un caz de furt (inselaciune) si apoi de plagiat.

Pe de alta parte, studentii non-europeni considera acest fapt ca fiind in primul rand plagiat, si apoi inselaciune. In ceea ce priveste raspunsurile la intrebarea "ati plagiat/copiat prezentand un eseu conceput de altcineva, cu permisiunea acestuia?", majoritatea studentilor europeni cat si cei non-europeni au fost de acord ca acesta este caz de inselaciune.

Control Panel

Afla acum
inaintea profesorului tau
daca textul tau este
original sau plagiat!

Software AntiPlagiat.
Program GRATUIT de verificare si detectie a plagiatului.

Descarca Acum!